بکس بادی چیست؟

بکس بادی یکی از ابزارهای عالی برای باز و بست کردن پیچ ها و مهره هاست. تقریبا هیچ مکانیک و تکنسینی نیست که در جعبه ابزارش بکس بادی نباشد. بکس بادی از اتلاف وقت برای بازو بست کردن پیچ ها و مهره ها جلوگیری می کند و بسیار سریع آن ها را باز و بست می کند.

 

شما تصور کنید که می خواهید یک چرخ اتومبیل را با کنید که چهار پیچ یا مهره دارد و از آچار چرخ استفاده می کنید. با کلی زحمت و زمان زیادی باید این کار را انجام دهید. حال با استفاده از بکس بادی یک بکس مناسب (مثلا 14 میلی متر) انتخاب می کنید و آن را در چند ثانیه انجام می دهید. حالا در نظر داشته باشید که شما چهار چرخ را باید باز کنید آنوقت میبینید که چقدر بکس بادی می تواند به شما کمک کند.

نحوه کارکرد بکس بادی چگونه است؟

بکس بادی از دو قسمت کمپرسور هوا و دسته بکس تشکیل شده است. با دمیده شدن گاز پرفشار به داخل دسته بکس گشتاور بالایی ایجاد شده که در باز و بست کردن پیچ ها و مهره ها کمک می کند. البته گشتاور ایجاد شده به نسبت فشردن دکمه دسته بکس متغیر است.

از بکس بادی چطور استفاده کنیم؟

 

  1. سرهم بندی قطعات آچار

اولین کاری که باید انجام شود این است که قسمت های مختلف این مجموعه را بهم وصل کنیم. ابتدا شیلنگ خروجی کمپرسور هوا را به انتهای دسته بکس متصل کنید.

  1. تست قدرت بکس بادی

بعد از اینکه قطعات را بهم وصل کردیم باید فشار کمپرسور را بین 90 تا 100 PSI تنظیم کنیم و بکس را امتحان کنیم تا ببینیم قدرت لازم را دارد یا نه.

  1. انتخاب بکس مناسب

بعد از اینکه تمام این کارها را انجم دادید بکس مناسب (بر حسب میلی متر) انتخاب می کنید و سپس به باز و بست کردن پیچ ها و مهره هایتان بپردازید.

ما سعی کردیم خلاصه ای از عملکرد و چگونگی کار با بکس بادی را به شما ارائه دهیم. در صورت داشتن هرگونه مشکل می توانید آن را با ما در میان بگذارید.