بکس بادی

واحد مراقبت ابزار بادی

بکس بادی

وجود این دستگاه در یک سیستم بادی ضروری است. یک واحد مراقبت کامل معمولاً دارای ۳ بخش است ولی واحد مراقبت‌های ۲ بخشی (فشارشکن، فیلتر رطوبت‌گیر) و تکی هم در بازار موجود است. از واحد مراقبت ۲ بخشی معمولاً برای ماشین‌آلات و ابزارآلاتی که نیاز به روغن ندارند، بهره گرفته می‌شود. واحد مراقبت از اجزای زیر تشکیل شده است:

  1. فیلتر رطوبت:

هوای ارسال شده از کمپرسور همواره دارای رطوبت است. و رطوبت بزرگ‌ترین دشمن ابزار بادی است. فیلتر رطوبت از انتقال آب همراه با هوا به درون ابزار بادی جلوگیری می‌کند. همواره مخزن فیلتر رطوبت را تخلیه نمایید.

  1. واحد فشارشکن:

هوای فشرده خروجی از دستگاه کمپرسور قبل از ورود به ابزار بادی باید دارای فشار معینی باشد. تنظیم حجم ورودی این هوای فشرده بر عهده فشارشکن است. ابزارهای بادی با فشار هوای PSI90 بالاترین راندمان را خواهند داشت.

  1. واحد روغن:

وظیفه‌ی این بخش تزریق روغن درون ابزار بادی است. وجود روغن به عنوان روان کننده‌ی حرکت، عامل کاهش خوردگی و کم شدن اصطکاک بین قطعات ابزار و ماشین‌های مکانیکی ضرورت دارد. ابزارآلات بادی بدون وجود روان کننده‌ی روغن به سرعت دچار فرسودگی و خرابی خواهند شد. روش روغن‌کاری در این سیستم به این صورت است که روغن در مخزن مخصوص ریخته می‌شود و حرکت هوای فشرده در لوله‌ی بالای مخزن باعث حمل روغن به صورت مداوم به داخل دستگاه می‌شود.

 

مطالب مرتبط


گریس پمپ دستی و بادی

همه چیز در مورد بکس بادی

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *